Hazánk első vasútvonalán 2004. augusztus 29-én új korszak kezdődött, amikor kiszámítható, ütemes és egyben optimális átszállásokat biztosító menetrend lépett életbe a MÁV Budapest–Vác–Szob és Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonalán. A Vácon át Szobra óránként induló zónázó vonatok által radikálisan csökkent a váci és azon túli utasok menetideje, hiszen a fővárosból mindössze 25 perc alatt már Vácra ért. Az új, utasbarát menetrendet a fiatal közlekedésmérnökökből álló itf.hu csoport tagjai dolgozták ki, és alig fél év alatt több mint 10%-os utasszám- és bevételnövekedést hozott. A sikeres fejlesztés 2006-ban a Magyar Innovációs Alapítvány által a MÁV Zrt. kiemelt innovációs elismerésben részesült.

Vác állomás 2004-ben...  
Vác állomás 2004-ben...  

Az átlagos utasok talán már nem is emlékeznek milyen is volt az, amikor minden utazás előtt a menetrendkönyvet kellett böngészniük, annyira természetes számukra, a nyugat-európai példák alapján bevezetett ütemes menetrend, és a váci utasok már rég elfelejtették, hogy korábban naponta oda-vissza másfél órát vett igénybe a fővárosba utazásuk. Ma már hazánk legtöbb vasútvonalán, távolsági forgalomban is megvalósult (bár azóta többször is ritkított) ütemes menetrend működik, amelynek a lényege, hogy az egyes vonalakon 30-60 vagy 120 percenként, könnyen megjegyezhetően, az adott óra ugyanazon percében indulnak a járatok. Az utasok gyakrabban és gyorsabban érhetik el úti céljukat még átszállásos utazás esetén is! A váci ütemes-zónázó menetrend indulása azért is mérföldkő a hazai közlekedéstörténelemben, mert itt a ráhordó autóbuszok mellett a Kismarosról Királyrétre közlekedő kisvonat, vagy a dömösi komp menetrendje is ütemesen igazodott a térség gerincjáratát adó, Budapesttől Vácig meg nem álló zónázó vonathoz. A váci menetrendi struktúrát kidolgozó itf.hu csoprt tagjai (Borza Viktor, István György, Dr. Kormányos László, Pósalaki László és Vincze Béla György) számos szakmai elismerésben részesültek, illetve ők voltak az ütemes vasúti menetrend országos kiterjesztését irányító projekt alapemberei is. Idén ősszel az itf.hu csoport nemzetközi konferenciát szervez az ütemes menetrend eredményeinek és tapasztalatainak értékelése kapcsán. Az integrált, ütemes menetrend ma már tananyag a jövő közlekedésmérnökeinek, valamint mintájául szolgált többek közt a budapesti éjszakai hálózat, valamint számos elővárosi volán menetrend átalakításakor.

...és 2016-ban. Csak a bevált, kiszámítható menetrend maradt változatlan! 
...és 2016-ban. Csak a bevált, kiszámítható menetrend maradt változatlan!