Font Size

SCREEN

Layout

Cpanel

Valódi megtakarítás - fűnyíró nélkül


Ahhoz hogy jelentős megtakarítást érjünk el, nem kell azonnal járatmegszüntetésekben gondolkodni! Egy olyan sorozatot kezdünk el az itf.hu oldalon, ahol az idei menetrendi időszakban található pazarlásokra hívjuk fel a figyelmet, és hatékonyabb üzemre teszünk javaslatot a jövőben. Célunk kettős: egyrészt javasoljuk a pazarlások megszüntetését, másrészt ezek segítségével kívánjuk igazolni, hogy a tervezett vonatszám-csökkentés helyett (ami mindenképpen egyet jár a bevételek részbeni elvesztésével) számos olyan terület van a MÁV napi gyakorlatában, ahol úgy lehet sok-sok milliót megspórolni, hogy az nem jár együtt a szolgáltatás minőségének csökkenésével. Sőt, néhány esetben az ütemes menetrendből hiányzó egy-egy vonatot is biztosítani lehet ugyanannyi, sőt, akár kevesebb eszköz, energia felhasználásával!

Ugyanannyi személyvonat - kevesebb szellemvonat

Nagykáta–Szolnok között minden munkanap hajnalban egymással szemben közlekedik két „szellemvonat”, ami hetente 465, évente 24 180 szerelvényvonat-kilométert jelent. Ennek a furcsa megoldásnak csak a vontatási energiaszükséglete közel 3,5 millió forint. És ez csak egyetlen példa...

Ugyanannyi InterCity - kisebb kocsiszükséglet

A nemzetközi kocsik hatékony belföldi felhasználásával a kelet-magyarországi belföldi IC-vonatok szerelvényfordulói úgy racionalizálhatóak, hogy nem csak a költségek, hanem a csúcsidőkben jellemző zsúfoltságok is csökkenthetők (az optimalizálás révén megtakarítható kocsikkal), illetve, a nemzetközi vonatok közlekedtetése pedig igen minimális költséggel biztosítható, a jelentős árbevétel mellett.

Ugyanannyi vonat - energiatakarékosan

Van jó néhány olyan eset, amikor a szükségesnél nagyobb és drágábban üzemelő vonattal szállítjuk el az utasokat. A nyilvánosságra került tervek is ilyenfajta megoldásokkal próbálják megindokolni a járatritkítások létjogosultságát, pedig a kitűzött célokat egyetlen személyszállító vonat lemondása nélkül is el lehetne érni.

 

Share

Hozzászólások   

-3 # Halász Béla 2012-04-10 18:40
A szellemvonatok kérdése nem egyszerű dolog. Ugyanis a vasúti távolsági közlekedésben a csúcsidőszakokhoz sokkal rugalmatlanabbul tud alkalmazkodni, mint a városi közlekedés, ahol a jelentősen kisebb távolságok miatt a kocsiszíni ki és beállásokkal ezt jól meg lehet oldani. A vasúti távolsági közlekedés esetében az okozza a problémát, hogy csak az a vonat tud visszajönni, amely korábban elment. Azaz ahhoz, hogy vasárnap délutáni csúcsidőben pl. Sátoraljaújhely-Miskolcról a vonat Budapestre tudjon menni, ahhoz előbb Budapestről Miskolc-Sátoraljaújhelyre, feltehetően csekély utasterheléssel, de el kellett mennie, amit nevezhetünk szellemvonatnak is.
A vasúti regionális, legfeljebb 1 órás közlekedésben persze kicsit más a helyzet, de ebben a viszonylatban sem kerülhető el teljes mértékben a szellemvonat, miután csak az a vonat tud visszajönni, ami korábban odament.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
+3 # IGy - itf.hu 2012-04-12 04:47
Tisztelt Halász Béla!

Ahogyan a cikken belül részletesen is kifejtettük, tudjuk, hogy vannak olyan esetek, ahol szükséges, és akár gazdaságilag is hasznos szerelvénymenetek közlekedtetése.
A hétvégi távolsági forgalomban is jellemzően kivédhetőek ezek: pl. a pénteki mentesítő szerelvénye fordul vissza, illetve szombaton-vasárnap, más vonatok "erősítése" által is eljuttathatóak ezek a kocsik a kívánt helyre.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés